OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Atmosféra ustúpila a zostala len šeď. Melódie sa stratili a zostali len prázdne miesta...Aj takto stručne by sa dal charakterizovať posledný počin pomerne známych nemcov AGATHODAIMON. Tentokrát platí, že čím dlhšia doba uplynie medzi dvoma albumami tým úmernejši je nasledovný neúspech.
Keď si spomeniem na „Chapter III“, kde sa kapela predstavila vo vynikajúcej forme temer po všetkých strankách a priniesla výborný energický materiál nabitý ako blackovou zúrivosťou, tak i mnohými zdarilými melódiami a špecifickou temer až romantickou atmosférou. Na „Serpents Embrace“ síce nájdeme pomerne to isté, lenže v trocha inom podaní, tentokrát horšom. Aj keď rozbeh vyzerá sľubne a zdá sa, že tu máme „Chapter IV“, tak s postupujucími minútami sa u mňa len dojmy z jednotlivých trackov zhoršujú. Zvuk, štylizácia a riffy zostali temer nedotknuté vo svojej podstate, nápady ale akosi došli. Tu by som mohol aj recenziu skončiť. Hodnotenie 5.5 by na základe toho bolo až príliš neadekvátne. Teda, aby som len nekritizoval, nájdu sa aj celkom svieže, tiež nejaké tie predtým u AGATHODAIMON nepočuté postupy, lež je ich ako šafránu. Výraznejšie je použitá elektronika tvoraca chvíľami celkom svieže melódie, kde by som napríklad vyzdvihol titulnú „Serpents Embrace“... Tradične príjemné je striedanie melodických vokálov a blackového škrekotu. Práve tieto čisté odľahčenejšie a atmosférickejšie party tvoria podľa mňa najvydarenejšie chvíle pri počúvaní... Výraznejším dojmom pôsobia tiež sóla, alebo akustické vyhrávky s jemným nádychom epiky. Je treba poznamenať, že to už tu raz bolo...a v lepšom prevedení samotnej kapely. Aj teraz pri písaní týchto riadkov a počúvaní nahrávky mi pripadá, že dobré nápady su zabité vatou nemelodických nasekaných riffov, respektíve pričastým opakovaním tohto istého motívu. „Žiarivým“ príkladom v tomto by bola napríklad „Faded Years“, alebo „Bitter End“... Na druhej strane celkom zaujímavým experimentom je „Solitude“, klavírna skladba s elektronikou a ženským vokálom s pochmúrnou atmosférou... Paradoxne pre mňa to najlepšie prichádza v závere albumu v podobe „Feelings“. Táto skladba sa ozaj podarila a keby tak vyznel celý album hodnotil by som ďaleko vyššie. Tu AGATHODAIMON použili všetky postupy, ktoré robia ich tvorbu zaujímavou. Ostré riffy s melancholickým podtónom príjemná harmónia a čisté vokály všetko pestro zaranžované. Zvukovo a produkčne sa nič oproti minulosti nezmenilo..
Žiaľ, možno som od tohto albumu očakával príliš, ale plynie ako ťahavá padajúca kvapka medu. Pomaly nevýrazne prejde okolo vás možno s trocha sladkou príchuťou v podobe niekoľkých výborných momentov. Ináč však nezanechá nič hlboké, ani prevratné. Tam kde boli predtým silné nápady a melódie, je tentokrát len vata.
Pre mňa jednoznačné sklamanie...V podstate sa jedná o album veľmi podobný predchádzajúcemu, ochudobnený však o výrazné melódie a nápady. Veľa vaty, veľa opakovania, žiadne výrazne dojmy. Zopár príjemných partov by sa našlo, to ale tentokrát nestačí.
5,5 / 10
Frank "Akaias" Nordmann
- gitary, vokál
Felix Ü. Walzer
- klávesy
Darin "Eddie" Smith
- basgitara
Matthias R.
- bicie
Sathonys
- gitary, vokál
1. Cellos For The Insatiable
2. Serpent's Embrace
3. Rebirth
4. Light Reborn
5. Faded Years
6. Solitude
7. Limbs Of A Stare
8. The Darkness Inside
9. Bitter End
10. Feelings
Phoenix (2009)
Serpent's Embrace (2004)
Chapter III (2001)
Higher Art of Rebellion (1999)
Blacken The Angel (1998)
Near Dark (1997)
Carpe Noctem (1996)
Predchozi alba neznam, ale po tomhle si je urcite sezenu. Skvely mix black metalu, elektroniky, cistych vokalu a hitovosti.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.